annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Tillbaka till rutinerna

Publicerad 2015-02-03 12:33:07 i Allmänt,

Nu har jag kommit tillbaka till Singapore och hunnit vänja mig vid tidsskillnaden i en dryg vecka. 
Det tog 4 dagar denna gång. Konstig känsla att vara helt tung i kroppen, att vara konstant trött, och att inte känna sig närvarande i verkligheten?!
Nu har vi dessutom svärfar boende hos oss till i April när vi får tillgång till vår nya lägenhet där han ska få bo, så jag ska visa honom Singapore!
 
De 6 veckorna som jag var hemma, var intensiva och tuffa med hela flytten som var jobbigare än vad jag hade trott att det skulle vara. Tack o lov för våra underbara barn som hjälpt till och stöttat hela tiden. Natalie var verkligen min motor som puschade när orken tröt. Dennis som var mitt bollplank vid svåra och tröttsamma beslut. 
Nu känns det riktigt tillfredställande att allt är klart.
 
Och snabbt kommer man in i livet i Singapore igen! Startade med kören samma dag som jag landade, planering av kommande lektion på tisdagen, middag med vänner på onsdagen och lunch med Swea på torsdagen och jobb på Svenska Skolan på eftermiddagen och hundvakt på fredagen. Men dessa aktviteter var däremot inte lika jobbiga som de jag uträttade hemma :o))
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela