annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

En tjejdag med lyx

Publicerad 2014-10-03 11:32:26 i Allmänt,

Natalie hade ett önskemål om att få gå på High Tea på Shangri-la Hotel.
Sagt och gjort. Hennes sista dag skulle vi ha det lyxigt och mysigt, så vi började med en shoppingrunda! Lämnade lägenheten kl.10 på förmiddagen och startade med shopping. Vi hittade rätt snart en hel del som var värt att köpa....inte så svårt... ;o))
 
När jag bokade bord hade jag meddelat att Natalie var vegetarian och frågat lite om det fanns gott om rätter att välja mellan. Så när vi kom mit dit efter att blivit serverade Rose-tea, så kom kocken ut och viade oss runt och föklarade buffen och dess innehåll ordentligt. Bra sevice!
Sen lämnade han oss till sin kollega och sa; This is my guests, can you please show them the dessert-buffé and explain it?
Sen bugade kocken och lämnade oss hos sin kollega som tog över rundturen.

Det var nog efterrätterna som vi såg fram emot mest......vi delade på allt UTOM Creme Brulé....den var vi överens om att vi måste ha varin. Men det gick ju inte att smaka på allt ändå...!?!
Det var inte bara efterrätterna som var söta som socker!! Mitt fina sällskap var också det <3

Efter lunchen, lite mer shopping! Vi åkte runt halva Singapore för att hitta ett par Vans i rätt storlek. Vi hittade till slut ett par i Boon Lay - nästan 50 min tågresa från där vi bor.  Och naturligtvis lika långt hem igen. Vi hann inte hem innan det var dax att äta middag, så efter att ha fått i oss en god Indisk middag var vi äntligen hemma igen vid 22.00! Det kallar jag HELDAG! Men en mysig sådan :o))
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Evy Jonsson

Publicerad 2014-10-03 21:29:30

Jag förstår att ni hade det trevligt.Jag måste hålla med om att ditt sällskap var
söt vill nog kalla henne VACKER.

Svar: Ja eller hur mamma! Vacker var ordet!
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela