annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Damlunch

Publicerad 2014-10-24 16:33:42 i Allmänt,

Då har det varit höstens damlunch på Svenska kyrkan. Indiskt tema denna gång (om ni kommer ihåg så var det ju reggae-tema i våras) På måndagen samlades några frivilliga för att laga maten under ledning av Eva-Kristin och Helen som jobbar på kyrkan. Jag lagade Samosa. Vegetariska friterade filodegsknyten. Sen var det var också olika chutneys, naan, daal, korma mm. En riklig indisk buffé med andra ord.
Det är inte bara mat som ska lagas för att få en perfekt indisk lunch. Även lokalen måste smyckas och dekoreras. En annan grupp frivilliga hjälptes åt med detta. När dagen var slut var verkligen kyrkan helt förvandlad. Nu var det mer som ett hinduiskt tempel....eller kanske ett vackert indiskt vardagsrum.
De första gärsterna har börjat anlända. Många hade liksom jag varit i Little india och shoppat sin outfit.
Den vackra duknigen!
Klänningen som jag hade inhandlat kallas för Salva gomez (tror att det stavades så). Annars är det ju vanligt även med Sari. Och vackrare.
Här är tre av kyrkans duktiga anställda; Helen, Helene och Eva-Kristin.
....och så all den goda maten serverad på bananblad, på indiskt manér. Var var då alla manliga anställda på denna damlunch???
Jo...i vanlig ordning så var det herrarna som stod för undehållningen!! Steinar (kocken) till vänster härovanför.
Öystein, kyrkomusiker och vår körledare nedanför.
Och så var det ju prästerna! I rosa, den norska prästen och i rött den svenska...(mamma mia?!)
Det är alldeles fantastikt hur mycket de bjuder på sig själva! Mycket skratt och glada hurrarrop.
Underhållningen avslutas med lite härlig Bollywood-dans.
Jag och min körkamrat, Katarina.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-10 20:57:35

Va roligt! Jag hittade hit av en slump när jag läste om singapore. Det är min svärfar (prästen) som står med långt hår och rosa tröja/klänning. :)

Svar: Vad roligt!! 👍
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela