annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Singapore Jazzfestival

Publicerad 2014-03-03 03:49:42 i Allmänt,

Så kom äntligen dagen med den inbokade och efterlängtade konserten! Fast jag höll på att glömma den när den väl var här!! Jag var i poolen igår morse och simmade mina motionsvarv i godan ro, när det plötsligt slog mig - EWF konserten!!! När var den??? Har jag missat?? Ikväll!!!
 
Ja, i helgen var det alltså Singapore Jazzfestival. Jag hade ju beställt biljetter till mig och Mike, men eftersom Mike skulle resa till Frankfurt med jobbet samma kväll kunde han inte följa med. En biljett över? Så jag bjöd med mig Anna istället. Jag hade nog gärna gått på fredagen också men när jag väl hade bestämt mig för att gå och skulle boka biljetten så var biljetterna redan slutsålda!
                         
 
 
De övriga artisterna var Jeremy Monteiro, Dirty Loops, Natalie Cole, INCOGNITO, James Taylor, Allen Stone, James Morrison, Jamie Cullum, India Arie, Glen Fredley, Alemay, Richard Jackson, Roberta Gambrini, Roy Hargrove, Gregory Porter och Earth, Wind & Fire Experience.
 
Några hade jag aldrig hört talas om, men många av artisterna hade varit superkul att få se och höra. Särskilt Dirty Loops eftersom de är svenskar.
 
Det var många tomma stolar, så även om jag hade fått riktigt bra biljetter med plats på femte raden, kunde vi flytta fram och sitta på andra raden i mitten! Oj, vad många Singaporeaner missade mycket nu!
 
 Gamla gubbar, men jäklar var de kan spela och släppa loss!! Wow!!
 Allt gott har ett slut, så även detta. Men Anna och jag gick därifrån med ett leende på läpparna och ytterligare ett bra musikminne att bevara och plocka fram för tråkiga dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela