annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Målarkurs

Publicerad 2014-03-04 10:13:07 i Allmänt,

Idag har jag varit på målarkurs med konstnären Ingela Johansson. Jag anmälde mig i hopp om att få tillbaka lite inspiration för måleriet, som jag nästan helt har tappat sen vi flyttade hit.
Kursen var inriktad på collage/acryl. Spännande! Jag har aldrig jobbat med Collage tidigare, om man inte räknar med alla attiraljer som jag klistrar in i mina tuschtavlor. Fast det räknas nog inte till collage.....
 
Här använde vi bilder ur tidningar och japanskt papper. Vi var 6 stycken anmälda på kursen och alla var jättekreativa och duktiga. Ingela håller kurser i många olika medium och tekninker, så det blir defenitivt fler kurser i framtiden för min del.
Två olika collage innan målning
 
                                                    
 
 
Så kom Mia upp och överraskade med fantastiskt goda Semlor och sång!
 
Jag hann inte bli klar med båda, men den ena blev i alla fall nästan klar.
 
Och här är allas gemensamma alster!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela