annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Astrid Lindgrenföreställning

Publicerad 2014-06-07 18:14:18 i Allmänt,

Idag har vi varit på Astrid Lindgrenföreställning i kyrkan. Alltså, de människorna som jobbar där är helt fantastiska!! Alla delstog i föreställningen tillsammans med några barn som går på en barnklubb på kyrkan - My Space. Både kocken, prästerna, körledaren.....ja, alla! Dekor och kostymer hade Annika Jerkfelt som jobbar på kyrkan gjort tillsammans med Ing-Marie. Det var också helt makalöst bra.
 
Vi fick se Pippi Långstrump med både Kling o Klang, Prussiluskan, och Pippis sjörövarpappa. Emil i Lönneberga med Alfred, Lina och Ida. Madicken o Elisabeth. Och till sist Ronja, med Lovis, Mattia, Skalle-Per och flera andra rövare.
 
Efter det blev vi bjudna på helt fantastiska smörgåstårtor som min kollega på Svenska skolan hade gjort. Sen varma kanelbullar........Kan det bli bättre?? Här kommer lite bilder på föreställningen.
            
Här har vi Prussiluskan. Marie är kollega med mig på Svenska skolan.
Kling och Klang! Steinar (tv) är kock på kyrkan. Gudmund (th) är den svenska prästen.
Öystein som Pippis pappa. Öystein är körledare i min kör. Som Pippi har vi Mia (gift med prästen) och hon är dramapedagog och håller i barngrupper för de äldre barnen.
Kling o Klang och  Pippis pappa.
Lina och Alfred. Helene som Lina. Min körkamrat och jobbar också på kyrkan (gift med Öystein). Steinar igen, fast här som Alfred
Här har vi Ida, Emil Och Alfred.                     Madicken och Elisabeth.
                 
Eva Kristin, som Madicken och Elisabeths mamma. Eva Kristin jobbar med barngrupperna för de yngre barnen. Hon är också min körkamrat ((gift med Steinar).
    
Här är Eva Kristin igen med en liten tvillingpojke!
Noah som Skalle-Per. Noah är son till Mia och Gudmund.
Gudmund igen, fast här som Matti. I bakgrunden ser vi en rövare som spelas av Martin. Han är chef/arbetsledare för alla på kyrkan (och pappa till tvillingarna).
Nästan hela ensemblen fick jag med på denna bild! Tack alla för en proffsig föreställning.
 

Kommentarer

Postat av: linda Wahl

Publicerad 2014-06-09 01:09:00

Hej!
Vad roligt att se alla dessa bilder. Fantastiskt det måste varit. Du skulle ju oxå varit med. Men jag förstår att det är fullt upp utan att vara med i musikal. Kram!

Svar: Ja det har varit ganska fullt upp den sista tiden! Kram
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela