annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Vilken härlig dag!

Publicerad 2014-02-15 13:59:54 i Allmänt,

Jag började dagen med en joggingtur i Botaniska trädgården på 7,5 km, medan Mike tränade på gymmet. Sen mötte jag upp honom och vi gick till skräddaren och beställde skjortor och kostymer till Mike. Sen hade vi planerat att utforska östkusten lite. 
Längs stranden på östkusten ligger en park längs en lång sträcka. Ända från Marina Bay upp till Changi AirPort. När vi kom dit hittade vi ett ställe direkt som hyrde ut cyklar. 
Det var jättemycket folk som var ute och cyklade, åkte inlines, fiskade, grillade, tältade, promenerade, sprang, eller bara låg och vilade på en bänk i den sköna havsbrisen. 
Lunchen intog vi på Harry's utanför Ski 360 medan vi kollade på wakeboard/vattenskidåkning.


Sen cyklade vi vidare, ända till Changi, där vi vände och cyklade tillbaka. Sammanlagt gjorde vi en cykeltur på 3 mil. 


Efter det tog vi taxi till en bar nära vårt Condoleezza där jag hade sett att de visade OS. Vi fick se när Charlotte Kalla gjorde en bragd som man kommer att tala om länge!! Och det resulterade i en guldmedalj till Sverige!!!!!
Ingen runt omkring oss tittade på TV:N och de tyckte nog att vi var rätt märkliga när vi skrek; Jaaaa!! Kämpa!!! Kom igen Kalla!!! JAAAAA!!!! GULD TILL SVERIGE!!! 



Oförglömligt, och härligt att vara svensk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela