annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Självpåtaget uppdrag

Publicerad 2014-02-27 15:51:46 i Allmänt,

Förra veckan åtog jag mig ett uppdrag. En väns dotter skulle gå på kalas med temat Frozen (en ny Disneyfilm) och hon ville inte vara någon av karaktärerna; snögubben eller renen, som mamman hade hittat kläder till, utan hon ville absolut vara en av prinsessorna: Anna. 
                                       
Mamman skrev desperat på FB om det var någon som hade sett dessa utklädningskläder nånstans där de kunde köpas. Ett svar hon fick var att gå ut och handla tyg och sy. Vilket inte var det svar som mamman ville höra, då hon inte tyckte att hon kunde sy själv. 
Då började jag fundera och fantisera om hur man skulle kunna göra klänningen, och ringde och erbjöd mig att jag kunde sy en åt henne.
-Hur många dagar har jag på mig o jag skulle åta mig att sy en till din dotter? undrade jag. Och fick till svar att dessvärre bara tre dagar. Men det ska väl ändå gå?
 
Sagt och gjort....vi åkte till en tygaffär och inhandlade tyger, tråd, spetsar och dekorationer. Jag har ju sytt ett antal prinsessklänningar förut när jag haft teater med jobbet, så lite vana hade jag ju från prinsessvärlden.
Utifrån en klänning och ett linne så blev det dessa plagg.
 
                                 
Gissa om dotter blev glad! (jag blev också glad för jag älskar ju att skapa!) Jag fick en videofilm där hon mannekängade med klänninngen som passade perfekt. Och ansträngningarna resulterade i ett gott vin och biocheckar. kanske man ska gå och se Frozen med maken nu då? :o))
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Karin Stackenäs

Publicerad 2014-02-27 16:36:52

Men åååh vad du är duktig, Annelie!!
Jag har nämligen samma problem, Filippa ska spela Anna i Frost i sin teatergrupp här i Bålsta....
Finns det möjlighet att låna din fina uppsättning tror du? Men den kanske inte passar en elvaåring? Kram

Postat av: Helen

Publicerad 2014-02-27 16:43:20

Men va duktig du är verkligen impad, Åå tänk om vi bodde lite närmre då kunde ju Elin ha både en musik lärare o syslöjds lärare 😄 o sluppit ha mig i alla ämnen. Kram på er ev ska Robban till Singapore framöver får se om vi kan hänga med😃

Svar: Vad roligt! Bara det inte blir inom de närmsta 2 veckorna, för på tisdag åker jag till Sverige 😊 men vi ser fram emot att träffa Er snart! Kram!
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela