annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

"Hemma" igen!

Publicerad 2014-08-13 09:11:58 i Allmänt,

Ja, på ett sätt kändes det som hemma. Man drog en sån där välkänd "äntligenhemmasuck", fast samtidigt åkte jag ju hemifrån? Konstig känsla.
Jobbigt att lämna alla nära och kära hemma, skönt att komma hem till min kära och saknade man.

Fast jag var kom ju hem till en tom lägenhet, för Mike var i Hongkong på tjänsteresa. Så honom får jag inte träffa förrän imorgon.

Allt var både vant och ovant. Jag har ju ändå varit i Sverige i två månader. När jag kom hem gick jag nästan direkt iväg och åt middag på närmaste resturang. Ensam tid att reflektera över alla intryck och känslan av att vara hemma igen. 
När jag kom hem igen satt jag mig isoffan framför TVn och målade. Jag tog en tugga på en chokladbit och plötsligt tappade jag en stor bit av en tand? Ett stort hål ända ned till roten! 
Jaha....då vet jag vad jag ska göra imorgon. Leta reda på en tandläkare och få tanden lagad. 


Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2014-08-13 13:42:52

Det där med tänderna…. Runt 50 började jag bita sönder tänderna, sprickor som i vissa fall gav mig en ooootrooolig tandvärk. Dessutom fick jag skaffa bettskena för att inte belasta tänderna så mycket. En grön! Varför? För att man ska hitta den i sängen!

Svar: Ha ha ha!!! Kan man inte ha ett snöre mellan handled och tandställning så man kan få ha en vit färg på skenan? Hi hi!!!
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela