annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Damlunch!!

Publicerad 2014-04-08 17:52:37 i Allmänt,

Idag var det Damlunch på Sjömanskyrkan! Ett inslag som återkommer varje termin som är mycket populärt och välbesökt.
Det här var min första damlunch, eftersomjag lyckades pricka in min Sverige-resa förra gången. Då var temat Mellan-Östern, men nu var det istället Reggae. Igår var jag på kyrkan hela dagen och hjälpte till att laga den karibiskska maten. Det var flera som hjälpte till att laga mat och dekorera, men det största lasset drog ändå den fantastiska personalen på kyrkan.
 
Närmare 60 glada reggae-damer dök upp på lunchen idag. När vi kom fick vi en välkomstdrink av dessa sköna damer.
Och kyrksalen var väldekorerad och såg ut som nåt slags mysigt "hemma"- Café.
Maten som vi blev bjudna på var bl a Coccos-risbollar, Karibiskt ris, ugnsrostad sötpotatis, Jerk-kryddadespareribs, Jerk-kryddadlax, beef patties (köttpiroger), melonsallad, mangosalsa,
annanaspaj, stekta bananer med romgrädde. Allt var verkligen supergott
Och inte nog med god mat.....den blev underhållning också som den manliga personalen i kyrkan stod för.
Norska och svenska prästerna, körledaren, kocken och kyrkans chef.
Kocken                                                            Vår körledare och Svenska prästen
Nöjda, mätta och glada!
Fina Annika och Eva Kristin som var två av kyrkans personal som ordnat så fint för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela