annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Söndagsmiddag

Publicerad 2013-09-22 15:39:15 i Allmänt,

Jag har idag varit i vår nya lägenhet och inspekterat och tagit emot nycklarna. Sen hem till hotellet igen för att packa alla våra saker. 
Mike är i Sverige på besök och ska därifrån åka på golfresa med grabbgänget. Tyvärr så krockade vår flytt med den resan. Men det ska säkert funka bra ändå. På kvällen tog jag  bussen ut till Svenska kyrkan. 

På söndagskvällarna har man alltid grillbuffe. Det var fantastiskt god mat med trevliga svenskar och norrmän. Ni ska jag packa de sista grejerna. 






Kommentarer

Postat av: Kia

Publicerad 2013-09-22 16:23:19

Oj Anneli så mycket spännande du får vara med om. Det är jätte roligt att följa dig/er på bloggen. Jag tänker osökt på när Alvar och jag bodde i Berlin i vår ungdom och arbetade i Svenska Viktoriaförsamlingen. Singapore är naturligtvis mer exotiskt, men annars liknar vår tid där, det du berättar om.
Kram från oss.
Kia o alvar

Svar: Ja, Kia.....varje dag är ett äventyr även om det inte händer så stora grejer. Men att få träffa många nya intressanta människor och få dela deras historia, att få delta i olika aktiviteter/event/händelser - stora som små.
Det jag njuter av mest just nu är TIDEN!! Jag som undrat vart den var nånstans...,.så var den här!!

Hälsa Alvar att jag idag har nämnt för min nya körledare att min "Sverigekör" är intresserade av att kanske komma hit på körresa. Det tyckte han lät jättespännande!!
Kram
Annelie Nikou

Postat av: janne

Publicerad 2013-09-23 08:20:37

Vad härligt att ni äntligen hittat de ni sökte, vilken fin lägenhet!
Synd bara att "gubben" inte är hos dig men jag lovar att jag ska ta hand om honom!
Kramar från oss!
P,s Doris hälsar också och tackar speciellt för de du lärde henne med kranarna :-)

Svar: Om man ska se det från den positiva sidan så får jag ju bestämma själv nu "vart skåpet ska stå" ......som vanligt i och för sig, fast utan gnäll nu. :0))
Hälsa Doris och Ingalill
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela