annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Jobbet

Publicerad 2013-09-21 09:46:46 i Allmänt,

Nu har jag jobbat i fyra veckor. Jag ha trevliga lärarkolleger, och har redan varit på fler planeringsmöten med mina närmaste kolleger.

Jag är lärare för 9 st gulliga 6-åringar. I gruppen arbetar också en assistent. Det är väldigt intensiva två timmar då man ska försöka hinna klämma in mycket: biblioteket, högläsning, sång, genomgångar och arbetsstunder, prata om traditioner, årstider, veckodagar, månader, alla vokaler, vissa konsonanter,  temaarbete, senare Luciatåg.......inte allt på samma dag som tur är, men två timmar går väldigt fort!

Vi arbetar efter en läroplan som är speciellt för svenska elever utomlands. Det är jättekul!




Kommentarer

Postat av: Lotta Engzell

Publicerad 2013-09-23 07:15:57

Hej!
Var är danskarna?
Härlig utsikt med stora fönster. Tänker att det ska bli jättekul att fixa i lägenheten nu när du har tid. Hösten kom i helgen och idag är det sol med lite krispig kyla. Det ska bli lite varmare på dan men för en lärare är det helt underbart med så härlig höst med alla utedagar. Lillsjödagen var helt underbar med sol och bad, Skoljoggen i fredags i strålande solsken, femmornas övernattning med ljummen natt och nu är det bara orienteringen kvar nästa måndag. För några år sedan satt jag vid LIllsjön med Broskolan iklädd mössa, vantar o skidställ. Vi får se hur det blir i år. Ditt väder är ju lite annorlunda, men du vet ju hur härligt vackert det är de här första höstdagarna. Ha det så bra! Lotta

Svar: Varför undrar du om danskarna? :0) Jo de finns här också, men har inte träffat nån än. Det låter mysigt med höst - jag älskar hösten (så länge det inte regnar och blåser storm)......men de soliga dagarna är ju fantastiska med alla sina färger!
Annelie Nikou

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela