annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Joo Chiat - kläder

Publicerad 2013-10-13 16:09:29 i Allmänt,

Sista delen av Joo Chiat! Hoppas jag inte tröttat ut er ;0))

I lokalen bredvid restaurangen hade man affär och skrädderi. Där tillverkade man speciella kläder och skor som man använder vid festliga tillfällen. Kvinnan på bilden sitter och  syr en blus ned broderier. 

På övervåningen sålde man blusar, kjolar och skor. En utav oss i gruppen fick äran att bli klädd i dessa kläder.



Kjolen var en slags omlottkjol som skulle knytas på ett speciellt sätt. (Bild)
Blusen hade inga knappar utan man använde ett mycket vackert smycke för att knäppa den, som tre broscher som satt ihop med en kedja.

Sen skulle man ha dessa pärlbeströdda högklackade tofflor. 


I rummet bredvid satt en man som hade kurser i hur man sydde dessa pärlbroderier. 



Kanske nåt för mig! Jag kanske birde anmäla mig till kursen ;0)) Det såg spännande ut i alla fall!




Kommentarer

Postat av: Bettan

Publicerad 2013-10-20 21:21:01

Vilka fantastiska kläder, otroligt vackra tyger! Så kul att följa dig och Mike ert liv i Singapore. Kram å ha det då bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela