annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Lucia har haft premiär

Publicerad 2013-11-28 16:02:40 i Allmänt,

Nu har det första Luciatåget startat i Singapore. Vi är ett antal svenskar som genom SWEA håller hårt på traditionerna! Det är klart att man ska gå Luciatåg om man är svensk!
Nu har vi tränat vid fyra tillfällen, 1 timme varje gång. Det är jag och Annika Jerkfelt som hållit i träningarna.
Intensiva 1-timmesträningar, och alla har varit såå duktiga och lärt sig stämmor och allt. Alla har dessutom inte körvana, så det är extra beundransvärt.Och det lät fantastiskt bra, om jag får skryta lite!
 
Det som är roligt är att det är blandat både barn, ungdomar och vuxna  - men mest flickor/damer. Idag hade vi en ensam tapper stärngosse med oss! Vi lussade idag på Shangri-La Hotel, för Handelsbanken som hade glöggfest där, för anställda och kunder. Många asiater.
För asiater är nog detta en märklig företeelse, som för oss är helt normal.
 
Ja, så normal som den kan bli, när luciatåget går förbi poolen och alla palmer i 28-graders värme, och man är helt genomsvettig i sitt vita linne.
En mycket vacker och värdig Lucia.
  ...också går vi förbi poolen..
 
"Då i vårt mörka hus, skrider med tända ljus....."  Så här graciöst har jag aldrig skridit i ett luciatåg!
 
 

Alla barnen var jätteduktiga!

 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela