annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Jesus är hos mig!

Publicerad 2013-11-27 09:21:14 i Allmänt,

 
Ja....så är det! Jesus är en alldeles fantastiskt söt lite Chihuahuapojke som jag ska passa nu i 4 dagar, medan hans matte är bortrest.
Jesus är 7 månader och kommer från Sverige. Han kom hit för bara 4-5 veckor sedan. Hans matte kommer från Bålsta, precis som vi gör. Hon har bott här i Singapore i några år nu.
Idag började Jesus och jag med en långpromenad på förmiddagen. Vi gick ned till Orchard Road och passade på att leta lite efter Expressokoppar. Det är inte lika vanligt med hundar här i Singapore, och Chihuahuaor är verkligen sällsynt. Jesus väckte stor uppmärksamhet. En man stannade sin bil och började prata och fråga om hunden.
Folk man möter ler - om de hinner uppfatta honom. Han är ju så liten.
 
Vid ett tillfälle mötte vi två stora hundar på vår promenad. Deras huvuden var större än hela Jesus!! Så jag tog beslutet att lyfta upp honom och stoppa honom i väskan då. Man vet ju inte om han hade blivit mat åt dessa hundar?? ;o))
   
 
Efter promenaden var Jesus helt slut och sov i sin väska flera timmar i sträck. Ikväll ska vi åka till kyrkan och träna till Luciatåget.
 

 

Kommentarer

Postat av: Ann N

Publicerad 2013-11-27 19:53:22

Vad mysigt med vovve!

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-27 20:04:12

Vilken gullig liten hund, tur att du finns att ta hand om lilla Jesus. Ha det gott, kram kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-11-27 20:04:14

Vilken gullig liten hund, tur att du finns att ta hand om lilla Jesus. Ha det gott, kram kram

Postat av: Cicci Josefsson

Publicerad 2013-11-27 20:36:02

Vilken liten sötnos :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela