annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

High-Tea at Shangri-La Hotel

Publicerad 2013-11-20 15:31:00 i Allmänt,

Förra veckan anmälde jag mig till High-Tea på Shangri-La Hotel! Vad trevligt....tänkte jag! Gå och dricka lite te? Nja......det var inte riktigt som jag hade föreställt mig. Det var ju en hel lunch på ett av de flottaste hotellen i Singapore! Jag hade nog klätt mig i min finaste outfit om jag hade kollat upp litegrann innan!
 
        
 
Entrén var fantastiskt vacker. Utanför jobbade ett par män i en lustiga kläder o hattar!
 
Shangri-La Hotel Singapore, Orchard - Bukit Timah 

 
Uppdukat! Jo vi fick förståss te också....både varmt te och iste.
 
Buffén innehöll allt möjligt gott....sushi, sashimi, indiska grytor, dumplings, kallskuret, sallader, soppor, bröd och allt möjligt annat gott.
 
.....och så efterrätt!! I överflöd!! Här åt jag en av de GODASTE Créme Brulée jag nånsin ätit!
 
 
Sen kunde man få en durianfruktspuff...som det hette. Gjord på frukten Durian som luktar så illa. Men den var inte så god tyckte min bordsgranne. Och jag äter verkligen inte mat som luktar illa. Det går liksom inte!
 
          
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann N

Publicerad 2013-11-22 17:54:09

Åh, så fint. Det är så roligt med sådana upplevelser. Så gott!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela