annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Handla mat

Publicerad 2013-07-18 15:21:58 i Allmänt,

Att handla mat kan vara en konst i sig! Först ska man ta sig TILL affären. Den närmaste affären ligger en bit bort - under markplan - som så mycket annat. Först tunnelbana, sen igenom detta virrvarr av gångar, upp o ner i rulltrappor, förbi affärer och snabbmatställen och sen ytterligare en massa gångar. Man har ingen orienteringsförmåga under mark har jag märkt! När man väl har hittat fram....

.....VAR står just den varan som JAG ska ha? Jag skulle köpa vanligt hederligt salt.....det blev brunt flingsalt? Hur ser buljongburken ut? På massor av varor står det bara text med kinesiska tecken och inga bilder? Hm....det var bra att jag kunde FÖRKLARA exakt vad jag ville ha....tillslut förstod de. Jag skulle ALDRIG hittat det skälv. Asiatiska varor är väldigt olika våra svenska. En del mycket suspekta. Men det kanske våra varor är i andras ögon också 😊. Men det är väldigt spännande! Man vill bara helst inte handla fel, för det är ganska dyrt;

1 kg tvättmedel. - 65:-
Schampo - 60:-
2 avokado -25:-
100g Nescafe. - 45:-
1 L naturell yoghurt - 45:-

Jag hittade i alla fall EN vara dom jag kände väl igen. Den köpte jag utan att tveka!

Kommentarer

Postat av: josefine molin

Publicerad 2013-07-18 17:42:25

Kul att följa dig!! Det tar sin lilla tid sen kommer du hitta allt! Jag köpte filmjölk istället för mjölk sååå många gånger! Stor kram

Postat av: Jannej

Publicerad 2013-07-19 00:00:37

Vad härligt! Sjukt höga priser... Det är nästan som på affären på Ljusterö nu på sommaren, galet.
Kul med lägenhetslet, håller tummarna att ni hittar något (stort) och härligt krypin så att även vi kan ta en sviss förbi ;-) hoppas det funkar bra för Mike på jobbet!
Kram Ålöborna

Postat av: Cecilia Josefsson

Publicerad 2013-07-19 12:07:53

Du fick ju verkligen "jobba" upp aptiten med den "snurriga" turen. Är det någon special affär som du handlar i eftersom det är så dyr?
Kram till dig o lycka till med nästa handlingstur :)

Postat av: Trine

Publicerad 2013-07-19 17:29:09

Oj, dyrt! Hur hittar du, har du en guide så här i början eller har du varit där förr?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela