annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Aikiia=............?

Publicerad 2013-07-31 14:02:58 i Allmänt,

Idag tänkte jag göra "en farfar"......alltså åka till IKEA och äta lunch!
Jag tog tunnelbanan (MRT) till Commonswealth, ca 6-7 stationer från vårt hotell. Sen buss 195, och åka några stop. Sen framme! (Nästan alla på bussen gick av). Vi skulle till samma möbelaffär.

Det är märkligt.....när jag kommer in här, känner jag mig som hemma. Det ser ut nästan precis som IKEA gör hemma. Jag får nog göra som farfar även i fortsättningen.....åka hit ibland :D

Nu står jag i kön och ska välja mellan "Gravad laxplate" eller "Swedish meatballs"? ( i kön bakom mig står 2 Singaporeianer och skämtar om våra svenska köttbullar!!!).......så därför blir det nog köttbullar idag, och förhoppningsvis gott kaffe och sen ska jag kolla lite på möbler, husgeråd och jämföra lite priser. Jag är i alla fall den enda svensken här!

Dagens inköp:
1 påse Gott & Blandat

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2013-08-01 20:35:37

Borta bra men, "hemma" bäst;)

Postat av: helen jonasson

Publicerad 2013-08-02 09:06:11

Hej! Blev så nyfiken då Jossan prata om din blogg o nu hitta jag hit o va roligt o få läsa om dina dagar o se dina bilder, vi hörs för jag kommer garanterat o kika in här lite då o då kram Helen ;)

Postat av: Gerd

Publicerad 2013-08-02 20:16:29

Va kaffet gott?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela