annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Granen är pyntad!!

Publicerad 2013-12-16 04:45:56 i Allmänt,

Då var det julgranen. Det är ju självklart att det ska vara en färsk gran i år när barnen kommer på besök! Efter rekommendationer från svenskar som bott här i Singapore ska man  inte vänta för länge med inhandling av en gran - då blir man utan!
Så den 4 december begav mig till Thomson Road där de har en massa blomsteraffärer/plantskolor. Där stod julgranarna rader efter rader med välfriserade importerade granar från Amerikat.
 
Jag valde ut en fin, lagom stor. Köpte den med julgransfot och hemleverans nästa dag.
För att få den att hålla sig bättre fyller jag på is i julgransfoten varje dag. Man måste också ha ett medel i som är gift för myggor. För här i Singapore får man inte ha vatten stående utan att byta vatten varje dag eller ha i gift. Annars så förökar sig duenge-myggorna.
En vecka stod den med bara julgransbelysningen. Den 6 december efter Luciaåget på skolan hade jag och Anna en liten glöggkväll med julgransklädning.
  
 
  Dagtid!
                                       Kvällstid!   
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela