annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Och så lite skitsnack... X

Publicerad 2013-08-30 01:38:53 i Allmänt,

Även ett litet toalettbesök på en offentlig toalett kan vara ett äventyr. Visst, jag har varit i Asien förut och vet att det ibland finns hål i golvet där man ska stå upp eller kanske snarare huka sig när man uträttar det man ska.......men man blir liksom förvånad varje gång ändå!
Om det finns andra toaletter så undviker jag ståtoaletterna. men ibland är liksom allt annat upptaget!

Sen är ju nästan allt automatiskt också. Inte torkning efter man gjort det man ska dock (som i Japan) men spolning - tvål - vatten - handtork. Det är ju i och för sig bra - så man slipper ta i alla de ställen som brukar vara fulla med bakterier.
Men inte spolningen!!!

Bäst som man sitter där och pustar ut, av att man äntligen fått gå på toa.....så flyyyyger man upp för att det helt plötsligt börjar spola innan man är klar!
Jag blir lika rädd varje gång! Och flyger upp lika snabbt varje gång!
Lär mig nog aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela