annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Little India

Publicerad 2013-08-22 04:57:34 i Allmänt,

Vi tog (som riktiga turister) en tur med en hop-on-hop-off-buss. Vi ville se lite nya sidor av Singapore.

Little India var vårt första mål. Det är verkligen annorlunda! Lite kaosigt om jag jämför med det jag sett av Singapore innan.
Inte så fint och tillrättalagt. Indisk musik från affärerna, indiska kläder, skor, sjalar, tempel. Och mitt i shoppinggatan ligger helt plötsligt en däckfirma mellan klädaffärerna!

Vi hittade saffran i en butik som sålde hygienartiklar, naturmediciner och skor (hur mycket skor som helst).
Saffranet (omalet) kostade ca 100 kronor för en förpackning som var större än en tändsticksask! Billigt!!

Sen åt vi lunch på en Indisk restaurang. Gott, men superstarkt fast vi beställde den mildaste varianten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela