annelienikou.blogg.se

Här skriver jag om vårt nya liv i Singapore.

Fler matupplevelser!

Publicerad 2013-08-14 15:35:13 i Allmänt,

Vi skulle äta lunch i söndags, och gick in på en populär kinesisk restaurang.
Det var ganska fullt så vi fick vänta i 20 min innan vi fick komma in. Under tiden fick vi kryssa i en kupong över vad vi ville äta.

Vissa av serveringspersonalen och kockarna såg ut som kirurger med sina munskydd och kockmössor. Köket hade glasväggar så man såg rakt in i köket.

När vi kom till bordet stod redan ett kopp varmt grönt te där. Och efter knappt 10 minuter var maten på bordet. Dim Sum!
Nästan vår motsvarighet till kroppkakor, skulle jag nog jämföra med. Fast utan lingonsylt :)
Det var gott, men de olika rätterna smakade ganska lika.

Drycken som vi beställde till - citrongräslemonad, var en RIKTIG sockerbomb. Gick faktiskt inte att dricka för min del.
Men Din Dum äter jag gärna igen!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-14 17:34:15

Hahaha. Din dum !!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela